lørdag 5. september 2009

NEDTELLING!!!!!!!!
























27 dager gjenstår før flyet mitt går fra Alta til Gardermoen den 30 september.
Før det skal jeg gå 2 etapper før siste sjarmøretappen fra Alta til Nordkapp begynner.
Nå blir det å gå fra Abisco til Kilpisjarvi. Deretter står Kilpisjarvi - Alta for tur. Tror jeg vil være i Alta ca 23 september.
Nå har jeg gått deler av Kungsleden(Sveriges turvei nr 1) Kungsleden er ca 430 km lang og går fra Abisco i nord til Hemavan i sør. Her er fullt av svenske og tyske turister som tar toget til Abisco for så å vandre sørover til Kebnekaise/ Sarek/Padjelanta. Hyttene langs leden drives dels av samene, dels av STF og de har vært fulle av folk (3 køyesenger i høyden)

Kungsleden er nesten som en autostrada å regne, den er mycket val spångad: dvs de legger ut planker over myrer og stenete partier
Her i Abisco er høsten kommet. Bjørkene står gule i åskantene.
Kebnekaise var innhyllet i tåke da jeg passerte ,så jeg såg kun breen på den nedre delen av fjellet.

Så langt går turen etter planen og jeg har ikke opplevd antydning til dramatikk til nå på turen - håper at det fortsetter slik.
PS: Tusen takk til Tove i Sulitjelma. Uten slik hjelp hadde det vært vanskelig å få gjennomført turen.



















Via telefonrapport til Aslaug)
MAGNE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar