mandag 27. juli 2009

Regn ,tåke, våte sko.....









Sylan er nå et tilbakelagt område.
Jeg tar en opptørkingsdag på Teveltunet (i går)
etter dager med mye regn.
Sylan = MMM. Det står for masse multekart
, milevis med myr og millioner av mygg.



Det passet ekstra bra at goretex membranen på begge
fjellstøvlene har sprunget lekk, slik at jeg går
gjennomvåt på beina hver dag.

Jeg tok kontakt med Alfa skofabrikk og la frem
problemet. De sendte da sporenstreks nye støvler til meg.
Tusen takk til Alfa skofabrikk for god service.

Foruten orrfugl og ryper var det trivelig å se en flokk med
reinsdyr på kloss hold. Riktignok tamreinflokk som
sørsamene har i området, men et trivelig innslag
var det alikevel i hverdagen min.

Jeg er nå kommet til Nord Trøndelag og det betyr farvel til
betjente hytter. Nå er det slutt på luksus som treretters
middag og dusj.

To av fire mnd er nå snart tilbakelagt og jeg merker nå at
jeg har vært lenge på tur, både i positiv og negativ forstand.
Jeg har fått verdifulle erfaringer , samtidig som det nå
er viktigere enn noen gang å holde motivasjonen oppe
når det høljregner og tåka ligger tett nedover dalsidene.

Nå går turen videre nordover og ennå er de store myr-
områder som skal forseres.
Ellers må jeg si at folk er utrolig hjelpsomme. Det er aldri
et nei å få når jeg spør om hjelp.
Neste deposted er Sandvika (Innstua) der depopakke og nye
støvler venter meg.
De blir fraktet inn av en god hjelper, Willy Nordli - takk
til deg Willy.

Magne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar