onsdag 8. juli 2009

6. juli

Blindurt. Ganske sjelden.
Bukkelægret








Jeg vil gjerne dele dagen min i dag med dere. Jeg var i skoa 0730, etter en natt i telt i Vetlådalen, like før Gjendebu. Jeg stoppet ved Gjendebu og tok en kaffikopp, veldig koselig sted! Jeg dro av gårde igjen og passerte et skilt hvor det sto; ”bagasje og ryggsekker til Memurubu”. Fraktes med båt tenkte jeg, jaja, folk er litt late… Jeg trasket i vei, det ble bratt, brattere enn brattest, og jeg tenkte; blir det brattere no? Alle folk jeg såg gjekk med små dagssekker, eller rumpetasker – små! Jeg fant ut at jeg burde ta en titt på kartet. Bukkelægret… jøss! Jeg er midt i bukkelægret! Nå vart det faktisk brattere enn brattest, det var lagt ut kjetting så vi kunne dra oss frametter… eller opp... Jeg er ikke så god på navn og sånt, og jeg pleier å holde meg unna sånne kjente steder, men her var jeg, og det med fullstappa sekk.., telt og masse proviant fylt opp dagen før på Tyin. Sekken min har ikke vært så tung på denne turen før. Prøv den som vil! Jeg kan med stolthet melde at jeg holdt følge med rumpetaske folket. Og om det blir noen neste gang, er jeg garantert blant dem som sender alt - utenom høyst en appelsin og 3 brødskiver - med båten.., sekken min var 17-18 kg…!

I går var det 13 timer i skoa.., mange av dei timane var langs flat grusvei, og da hadde jeg en morsom episode… Min gode venninne Cecilie, som bruker nattestid på å hjelpe meg med å få desse sms ene på bloggen, kan dele bilde og historie med dere om ho vil…
Hilsen fra Marita

2 kommentarer:

  1. Hei Marita!
    Denne dagen vakna eg opp langt inn i Bergsdalsfjella saman med 3 sysken, og vi hade med oss kvar vår gut! Gapahuk, telt, nyfiska ørret steikt på grue, stillheit, bekke-klukking og strålande humør! Eit eventyr.
    DÅ TENKTE EG PÅ DEG!!!!!!

    Klem Anne Grethe

    SvarSlett
  2. Det hørest ut som et perfekt sted og våkne! Med nyfiska ørret...no fekk eg vann i munnen. God ferie og tur til Italia (det var Italia?) Klem fra Folldalen.

    SvarSlett