torsdag 9. juli 2009

Rapport fra Magne 9 juli



Min kjære kollega Dag Berntsen kom på besøk og gjorde dagen min annerledes ved å spandere en utsøkt 3 retters middag på Lemonsjøen Fjellstue nord for Randsverk. Jeg fikk også en guidet kjøretur rundt i distriktet. Toftefolk finner en over alt og jammen dukket det ikke opp kjente på fjellstua. Det var fam Ugstad fra Tofte.



Tusen takk til deg, Dag. Du er enestående!!!!



Nå er Heidalen påbegynt. Denne dalen er unik i norsk sammenheng ved at utrolige 60% av bygdas 1300 hus er fra før 1900 tallet. 18 % fra 1700 tallet og det eldste er fra 1500 tallet.

Langs dalbunnen renner Sjoa i sin ville ferd fra Gjende til Gudbrandsdalslågen. Til helga er det dansefest i Otta, så alt av hotell er opptatt. Jeg trekker derfor opp mot Rondane og finner meg et rolig sted i telt eller fjellstue.


Magne

2 kommentarer:

  1. hei du lille store Marita,
    takk for at du lot oss få en liten flik av deg og turen din. Trask på, vil nå fölge din ferd mot NK, og sees vi ikke för blir d på huskytur frammot vinterleite. Hilser fra Magnar, Sjoa Rafting bossen.
    bergsvein

    SvarSlett
  2. Hei Bergsvein. Takk for hyggeleg hilsen...og suppe, kaffe, middag, vin, frokost og ikke minst hyggeleg selskap. Jeg gleder meg til sledetur! Hils til Magnar.

    SvarSlett