mandag 20. juli 2009

Hilsen fra den glade vandrer









Etter tre knallharde etapper på asfalt var det godt å se skiltet med Røros og at jeg faktisk gikk inn i Sør Trøndelag fylke.




Det verste ved å gå langs veien er først og fremst såre bein, men også biltraffikken som suser forbi. Noen sjåfører har trolig morro av å kjøre så nærme som mulig.


Hjelper å gå med musikk på øret, da stenger en ihvertfall bilstøyen ute.







Sammen med Aslaug har vi hatt en flott helg her på Røros, med vandring i bergstaden, god mat og en flott konsertopplevelse med solister fra Berlin symfonikerne









Som i Rondane møtte jeg også her kjentfolk. Tidligere prest på Tofte, Øyvind Hartberg. Det ble et hyggelig gjensyn.
















Nå begynner den virkelige turen inn i ukjent landskap. Jeg gleder meg til det som ligger foran meg. Neste mål/depot-sted vil bli på Innstua i Nord Trøndelag.





Magne

3 kommentarer:

  1. Hei Magne (og Marita!)
    En liten hilsen fra en av dem som satt ved samme middagsbord på Fondsbu 7.juli og hadde en hyggelig prat om turen deres. Etter å ha sjekket nettsiden, lest litt om dere og turen og så sjekket litt mer, har jeg funnet ut at Maritas bror (Kenneth) er en bekjent. Vi har felles gode venner i Oslo.
    Er stadig "innom" bloggen, det er utrolig interessant å lese om fremdriften på turen og om alt dere opplever på deres veg. Ønsker dere begge to en flott tur videre, håper alt går bra (også med Maritas hund!) og at dere når målet langt, langt der oppe i nord!

    Hilsen
    Randi Skarstein

    SvarSlett
  2. Ingeborg Sutterud31. juli 2009 kl. 00:59

    Hei, Magne
    Moro å lese om ferden deres!

    Jeg kan ikke dy meg for å kommentere på at du traff presten Hartberg. Faren min pleide å kalle ham "Trollet i esken", nettopp fordi han alltid dukket opp på de undeligste steder! Var det mer enn 3 personer tilstede på Tofte et sted, en antydnung til en forsamling, så dukket Hartberg opp, klar til å holde en ørliten andakt! He, he... Måtte bare fortelle det....

    God tur videre!

    Hilsen
    Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei Magne.
    Artig å følge med. Fremdeles imponert over at drømmen ble virkelighet. Du/dere slo oss med ei drøy uke på Røros. Var innom der fra 27. - 29. juli. Utrolig fasinerende sted. Andre dag på jobb og er ikke helt sikker på om det er like all right å tenke på at noen bare kan la slikt seile sin egen sjø. Men Hurum u.skole klarer nok å komme i gang uten inspektøren sin. Stå (eller gå) på videre. Jan W

    SvarSlett